Segt i magen

Det rör sig annorlunda nu. Hon har nog trångt. Känns som att hon bökar runt mer än flaxar och gympar. Läste på nån mammasida att jag antagligen inte ska gå upp så mycket mer nu. Det låter bra det. Vet inte exakt vad ökningen ligger på i dagsläget, men det närmar sig nog 9 kilo.

Att inte kunna röra sig normalt är jobbigt. Idag fixade jag och maken lite med arbetsrummet som ska bli S nya rum. Han slipade tapetskarvar och bar stora saker och lådor medan jag skulle plocka ihop mindre saker. Till slut orkade jag dock inte plocka småskruv etc från golvet längre utan kunde bara jobba i stånivå, alt sittnivå om jag åkte runt på skrivbordsstolen. Grymt förnedrande...

Jag vill känna mig effektiv och är inte van att inte kunna jobba på för fullt med såna saker. Nu är rummet i alla fall tömt och imorgon ska jag måla taket där. Sedan någon annan kväll ska jag börja med tapeterna. När det är klart får maken bära in platta paket och sedan kan jag sitta på golvet och skruva. Skönt att få jobba själv. Han har fullt upp med jobb i stugan och ute i trädgården i alla fall. Lika bra att inte krocka för mycket. Det har jag lärt mig genom åren: att vi kan planera ihop, inleda jobb i hop men att vi ska ha separata huvudsarbetsuppgifter i alla projekt. Gärna t o m på olika våningar ; )

I övrigt kan jag bara säga att jag upptäckt Maria Montazamis blogg och att den gjorde mig så himla glad. Hon är en pärla som alltid får mig på bra humör!

http://www.amelia.se/blogg/maria-montazami/

Kommentera här: