Lite spännande är det allt...

Katrin Z, som jag följer med blandade känslor, verkar vara på G för leverans inom en vecka och gravid kollega nr 2 (nr födde 20 april) är beräknad till att leverera i slutet av denna vecka någon gång om jag inte minns fel. Det rör på sig!

Och det faktum att det faktiskt händer saker runt omkring mig ger även mig hopp i min sega tillvaro. Idag försökte jag knuffa tiden framåt en bit genom att köpa en söt babynapp... Fatta. Då har jag tråkigt om en sådan sak känns upplyftande. Jag tog också en kort jobbpaus idag och satte upp två tapetvåder i S nya rum. Ja, du läste rätt. TVÅ. Sedan blev jag trött. Men om jag fortsätter i den här takten så är jag nog ändå klar efter helgen, vilket var mitt mål.

På fredag ska jag träffa Björnligan/Damgänget/tjejpolarna på bokklubbsträff. Vi ska diskutera boken Kjell.


80-talsnostalgi och spridda fniss. Mer säger jag inte, för vi ska sätta betyg och så på fredag och jag vill inte avslöja för mycket. Vi ska ses vid 18 och jag kan tänka mig att vid 20 känner jag mig nöjd för kvällen. Tidigare i graviditeten kändes det frustrerande, men nu är jag så nära målet att jag inte bryr mig. Snart får jag min kropp tillbaka och kan styra mer över tider och vad jag gör.

Ha ha ha - Glöm det med en liten bebis säger ni kanske nu! JA, med en liten bebis skrattar jag då rått tillbaka. Glöm inte att ni pratar med en tvillingmamma som gjort detta förut. Och tro mig - I'll be back. I sällan skådad form, Både kroppsligt (nåja) och partymässigt =)

Bye bye

Kommentera här: