För fet för ett fuck...

Minns ni den låten? Något av 90-talets allra första trevande år. Electric Boys & Svullo. Coolasta killarna och roliga Svullo. Kunde det bli festligare? Knappast.

Jag och polarn R var t o m på en konsert med Svullo den sommaren (Var det 1991?)... Det ni! Ja, det har gått så länge så det är OK att erkänna utan att skämmas. Det känns preskriberat vid det här laget. En rolig grej som jag minns var hans version av James Browns' Sex Machine, som i Svullos tappning hette - Grävmaskin! Tänk er refrängen "Jag ser ut - som en grävmaskin! Jag går fram - som en grävmaskin! etc etc" Ha ha ha Det är fortfarande lika kul faktiskt. Men jag känner mig oerhört pubertal idag - och går dessutom fram som en grävmaskin - och känner mig dessutom definitivt för fet för ett fuck. Ja. Det är Svullodagen idag. RIP Micke Dubois.

Kommentera här: